Två dagar med (minst sagt) dråpligt inslag!

Eftersom att inte har haft möjlighet att blogga så mycket så följer här med uppdateringar dag för dag :)!

Torsdag!

Denna dag startade riktigt urusellt! Eller nja inte startade... Såhär var det jag blev försenade eftersom att jag och Min Älskling.... Kramades för länge. Jag såg en SL-buss bakifrån, det var rätt nummer på den så gick på. Efter ett tag började jag ana oråd... Eftersom att jag var den äldsta på bussen (om man inte räknar busschaufförinnan).. Jag hade råka tagit en nedra skolbuss! Va tusan har dom nummer för?!

Fett irriterande! Jag fick gå tillbaka en bra bit och ta en icke-direktbuss. Klockan tickade på äckligt fort. Jag försökte springa till jobbet när jag gått av tunnelbanan, men fick nöja mig med att gå fort. Framme vid dörren var jag snorig, ovårdad, svettig och i stort behov av luft! Jag försökte få luft genom enorma andetag och mycket flåsande. Då står det såklart en gäst där som inte har läst sin mail ordentligt och därmed inte fått någon portkod.

Jag hjälper honom in svarar på hans miljoner frågor och försöker checka in honom, en halvtimme efter jag börjat är han nöjd och jag kan äntligen ta av mig jackan. Och jag kom inte för sent men jag dog nästan på kuppen!

Onsdag!

Som jag i ett tidigare inlägg refererande till som "Mååååndag" (blir lite snurrigt med veckodagarna när man jobbar såhär). Efter jobbet började problemen. Jag behövde äta något hade ont i magen och började få ont i huvudet. Jag gick till närmaste mataffär för att handla. Plockade på mig en hel del, men glömde som vanligt en korg...

Vid kassan kom jag på att jag 1. inte hade några kontanter och 2. att mitt betalkort var trasigt och bara kunde användas vi chipbetalning... Roligt! Det gick naturligtvis inte att betala med chip där! Så jag fick stå där i kassan och skämmas ett tag innan jag gick därifrån för att "hämta pengar", vilket inte gick. Däremot gick det att handla på "Pressbyrån" där dom hade chip-läsare.

Sen var det nästa problem. Att hitta något som var både gluten- och laktosfritt. Blev en cesarsallad men kunde bara äta salladsblad och kykling så det blev ändå inte så mycket mat. Jag åkte till Lidingö och satte mig på en bänk för att äta. Det visade sig att några alkoholiserade människor satt på bänken bredvid.

Självklart skulle dom tjaffsa bråka och så vidare. Jag höll blicken i salladen (man vill ju inte råka titta dit så att dom tror att man muckar...), och åt tills den tog slut. Sen promenerade jag i väntan på att min Älskling skulle sluta jobbet. jag har nog aldrig varit så stelfrusen, nedra väder.

Kommentera här: