Jag är glutenintolerant!

Eller.. Det står i och för sig inte riktigt klart för mig om jag är glutenintolerant eller allergisk emot gluten (det är skillnad.. men jag vet inte riktigt hur...).

Jag har ju varit på en ganska glutenfri diet ett tag nu för att testa,
men nu måste jag vara helt glutenfri i resten av livet! Det känns jobbigt :´( ! Under hela perioden som jag testade så hoppades jag ju att jag skulle slippa det sen! Att det skulle visa sig att jag inte var glutenitolerant/allergisk.

Jag grät när jag fick veta. Men det är ju bara att gå vidare och göra det bästa jag kan av det. Hitta på nya knep och trix för att klara det glutenfria livet. En sak som är "bra", är att min pappa och min syrra redan är glutenintoleranta. Det hjälper ju mig. Det finns redan glutenfritt hemma, dom vet en hel del och vi kan stötta varanndra. Fast det är ju så klart synd att dom ska behöva ha det!

Jag ska få gå till en dietist, vilket känns bra! Hon/Han får hjälpa mig med alla "förklädda" preparat om innehåller gluten. En grej som är bra också är att det ju faktiskt kommer mer och mer glutenfria och laktosfria produkter! Det är jag glad för!





Kommentarer:

1 - Alexandra!:

Skönt att du har fler omkring dig som vet precis hur det är så ni kan stötta varandra i alla fall. :)



sv: Nja, det var inte så skönt med inställt då det är den enda "lektionen" på dagen jag har, så jag gick upp ur sängen helt i onödan. :P Men som du säger, mysfrukost och en runda på stan, det är ännu bättre än att dega i sängen!



Nemi är för underbar, du borde ge dig på att köpa dem. ;)

2 Sandra:

Svar till - Alexandra!: Ja precis, det känns ju bra på det sättet :)



He he ja sånt stör man ju sig såklart på förstårs ;), att dom inte kan sms:a eller nåt! Tja som du säger du kom ju i alla fall upp och fick saker gjort i stället för att sova ;)



Ja det är hon, får väl göra det :)



Kommentera här: