Jag och farfars tekopp!

Hej!

Idag var jag uppe klockan 09.30 trots att jag somnade ganska så mycket senare än halv 1 :/... Så nu är man trött! Jag fick ställa in med Min Älskling också :(, eftersom att jag har fått en akut tid hos doktorn. Gillar inte att gå till doktorn! Men jag måste!

Jag har bestämt mig för att köra på den enda "dieten" som någonsin har fungerat för mig. Att vara godisfri och nyttig på vardagarna och lyxa till det på helgerna. Detta vill jag göra för att jag vill gå ner i vikt men också för att må bra, jag mår inte bra när jag svullar hela tiden det gör jag verkligen inte! Man känner sig även duktigare om man har lite regler och ordning för sig själv. Detta gäller även andra saker. Ska nog skriva ett inlägg med mina nyårs "löften" för er :).


Jag har ätit gott och nyttigt till frukost. Och så drack jag mycket te ur farfars stor tekopp.











Kommentarer:

1 G2 / Gosia:

Fin header och snygga skor! ;)

2 Maria - livet i Milano ☆:

gott =)

3 Emma:

Hej! Gud vilken fin blogg du har!!

är allt bra med dig? :)



Puss

4 Sandra:

Svar till Emma: Hej:)! Oj tack så jätte mycket :D! Vad glad jag blir! Nja sådär känner mig lite krasslig :/. Magen har varit dum i flera dagar :(. Själv då:)? Puss

Svar till Maria - livet i Milano ☆: Ja riktigt gottt ;P´

Svar till G2 / Gosia: Tack så mycket :D!

5 - Alexandra!:

Det är bra att du gör som känns bäst för dig! För mig är det samma metod som gäller för att må bra - äta varierat men bra på vardagarna och äta godis på helgerna. Det värsta man kan göra är att förbjuda det goda man älskar, förbud är för hjärnan till för att brytas. Sen mår man inte bra (i alla fall inte jag) om jag inte ger själen det den vill ha. :(

6 Sandra:

Svar till - Alexandra!: Ja, visst är det en bra metod :). Det är lättast och bäst tycker jag.



Exakt jag skulle faktiskt bli deppig om jag inte fick äta godis nångång :(. Man måste få ha saker att se fram emot liksom!

Kommentera här: