Tisdagen den 23 April!

I tisdags jobbade jag och sen åkte jag till stan.
Medans Min Älskling spelade bowling tog jag en runda på Götgatan.
 
Jag gick in på "Emmaus", dom har en "Second hand" - affär
och en "Vintage" - affär bredvid varanndra.
Handlade några fina saker i "Second hand" - butiken först.
Sen gick jag in i "Vintage" - butiken.
Där fyndade jag en liten jordglob i glas.
Sen fönstershoppade jag skor.
Innan  jag gick in på "Gina Tricot" och kollade in rean. Blev lite köpt :).
Dessa var dock inte på rea och jag köpte inte men dom va snygga.
Utanför fick jag en utav speglarna som
"Weekday" hade hängt upp på väggen.
Sen åkte jag till Min Älskling, men han var sen...
Tur att jag hade ett färskt fynd som jag kunde läsa!
 
Ni ska få bilder på alla inköp sen :)

Kommentarer:

1 Alla kan sy:

Om du är ofta på second hand kan du ävwn hålla utkik efter fina tallrikar att göra kakfat av. Visst är det en bra idé! Själv har jag också testat att göra med färdiga kakfatsstativ, och har även sådana stativ till salu på min blogg för den som är intresserad. http://allakansy.blogspot.se/2012/09/alla-kan-goratillverka-egna-kakfat.html
Vill man prova även en sådan variant, kostar dem jag har hemma 60 kr/st inklusive porto inom Sverige. Tack för fin inspiration!

Svar: Var faktiskt på loppis idag och köpte några små fat :), säljer du små stativ? Jo jag har varit intresserad av att göra egna kakfat faktiskt men jag måste skaffa borr och sånt också och det är väl rätt dyrt... Helt klart intressant i alla fall :)! Å tack själv bara roligt :D!
Sandra Rosén Dahlgren

2 Alla kan sy:

Nu vet jag inte hur små fat du köpt, men det blir väldigt sött även med mindre fat, tycker jag. http://allakansy.blogspot.se/2012/08/kakfat-i-stora-lass.html
Ett av dessa kakfat är från assiett till kaffefat. På länken i kommentaren innan kan du se vilka stativ jag har hemma. Borr finns hos bygghandlare, t.ex K-Rauta har ett borr för 49kr. Även Biltema har någon variant. Fundera på det, det är så roligt och blir så fint.

Svar: Jag köpte små kaffefat :). Ja det ser ju bra ut på dina bilder :). Oj det var ju jättebilligt trodde att en borr skulle kosta flera hundra! Ja det ska jag verkligen göra :D Älskar ju att pyssla och göra eget :D! Tack för alla tips :D!
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: