Halloween Tankar!

Ja Halloween.. När? Hur? Var?
Halloween är ju egentligen ingen svensk högtid, men det har ju blivit mer och mer uppmärksammat med åren. Det är ju ingen självklar högtid här i Sverige, men jag undrar om det inte är dags att den officielt läggs in i kalender nu? Man vet ju inte riktigt när man ska fira (Om man nu gör det), I USA är det ju alltid den 31, vad jag förstår. Här hemma brukar folk köra på Allahelgona, vilket blir helt fel för mig. Allahelgona är till för att hedra dom man saknar och tänka på dom. När jag har firat Halloween så brukar jag köra på fredagen innan alltså dagen innan Allahelgona. Men det uppstår ju en viss förvirring, så jag tycker att det är dags att lägga in Halloween i kalendern. Vad tycker ni? Man behöver ju fortfarande inte fira om man inte vill :), Behöver inte ens bli en röd dag. Vore bara skönt att få ett fast datum.
 
 
Jag kommer troligen inte göra något speciellt Halloween-festligt i år men om jag skulle det hade ju den här (direktlänk) varit supercool! Kommer från Cocoo.se (finns i silver också). 20% Har ni ju fortfarande till och med i morn med koden ""AWESOME20". Glöm för all del inte tävlingen som avslutas på måndag heller :)
 
Bild och produkt från Cocoo.se

Kommentarer:

1 Julia:

Ha en bra dag! kram

Svar: Nämen tack det samma :)! Kram!
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: