Roadtrip - Secondhand Inköp!

Hej! Här sitter jag inlindad i en filt och skriver.
Det har varit en hädelserik dag, men det berättar jag om sen. Nu tänkte jag nämligen visa vad jag hittade i "Röda Korset - Butiken" i Odense. Allt detta (minus äggkoppar...), fyndades för 83 svenska kronor(!!)
 
Först en liten översikt! Äggkopparna köpte jag faktiskt i Simrishamn, men dom fick va med här ändå :)
 
 
När vi ändå är inne bå äggkopparna så kan jag berätta att själva inköpet gjordes på en miniloppis för 20 kronor.
 
 
Det stora fatet (kan man väl säga att det är(?)),  har sprickor i lasyren och en del gulnade områden men är väldigt fint ändå tycker jag :). Antingen så kan man servera mat i den eller så ska den stå i fönstret med nåt form av blomsterarrangemang.
 
 
Hade denna märkning också så kan nog va värd mer än vad jag betalade för den tror jag.
 
 
En liten skål med mönster/teknik som liknar "Mine- serien" från "Kosta Boda"
 
 
Mer porslin med blåvitt mönster! Denna gång 2 supertunna koppar.
 
 
En vacker vit ram med ängel.
 
 
Och till sist en fulsnygg, men söt och lite rolig porslinsask i form av ett gammaldags strykjärn. Man kan antingen ha sygrejer i den eller som dekoration i (den framtida ;)), tvättstugan.
 

Kommentarer:

1 Johanna Utterberg:

Vilka fina fynd, jag har liknande såna där tunna kaffekoppar med fat! :)

Svar: Tack :)! Å har du :), dom verkar va ganska vanliga, hittade såna på loppis förra året men dom får i golvet senare och dom flesta gick sönder :(. Hittade sen dessa och nu i slutet av sommaren hittade jag ännu fler på loppis. Vackra är dom :)
Sandra Rosén Dahlgren

2 Lena :

fina fynd

Svar: Tack, kul att du gillar dom :). Känner mig nöjd :)!
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: