Roadtrip - Skåne!

Sent på fredagskvällen så anlände vi som sagt till Skånes pärla, Österlen!
Där födelsedagsbarnet bor (som var själva anledningen till Skåne-turen). Vi fick bo i en stor stuga som tillhörde hennes släkt. Hon, hennes pojkvän och en massa andra gäster som var inbjudna till lördagskvällens födelsedagsfest bodde också där, (mer om det sen). Lördagsförmiddagen var fri för turistande! Så mitt resesällskap och jag tog oss till lilla Simrishamn!
 
Turistsäsongen var i full gång. Enligt dom inbodda så är det väldigt ödsligt här annars "man går på gatan och så fladdrar typ en plastpåse förbi i vinden" :)
 
 
Gick på shoppinggatan och kollade i marknadsstånd men hittade inte så mycket. Vackra stockrosor hittade jag i alla fall
 
 
Nu hoppar vi lite i händelseförloppet till söndagsförmiddagen då vi tog en promenad.
 
 
Till havet
 
 
 
Skor och strumpor åkte av direkt så att jag kunde bada fötterna!
 
 
Sen gick jag så långt jag hann på stranden innan det var dags att gå mot huset och säga hej då till alla.
 
 
Sträckan hem fick jag gå barfota eftersom att skorna var fyllda med strandfynd..
 
 
Små rosa snäckor bland annat!
 
 

Kommentera här: