Mina Inredningsledord!

Läser ju Elsa Billgrens blogg regelbundet, och där tipsade hon om att använda ledord när man inreder.
Eller i alla fall när man shoppar till inredningen. Hon skrev om det förra året och sen igen i år. Första gången jag läste om det så tänkte jag att "Nä men asså man köper väl bara vad man gillar liksom.. Jag behöver inga ledord". Men i år så tänkte jag att jag ska fundera ut några ledord för hur jag vill ha det hemma, både i känsla och utseende. För det kan ju va kul liksom. Tänker pröva att ha dom i tankarna nästa gång jag är på loppis också och se om det fungerar för mig. 😊
 
Mitt hem är ju upp och ner just nu, med vattenskadat badrum, allt i kartonger och bara halv-renoverat. Kan inte ens bo där för tillfället.. Men tänkte att jag strösslar runt ledorden med lite bilder på saker jag har och det jag har hunnit med inredningsmässigt hittills så ser ni lite vad min smak är. Dom här bilderna är dock bara bitar och ingen helhet på något sätt.. Men nu kör vi ledorden och bilderna!
 
 
 
 
Konstnärsateljé
En plats som sprakar av inspiration men där det också finns tanke-, och arbetsro. Personligt och med en känsla av frihet. Stileben blandat med böcker, konstverk, gammalt, nytt, modernt och gammaldags, i en vacker, eclectisk och lite knasig blandning. Nytänkande och färgstänk.
 
 
 
 
 
Stad & Land
Stället där stadspulsen möter landets lugn, det moderna, nya och snabba möter gammaldags, ärvt och rofyllt. Betong och design blandas med djur, natur, det hemgjorda, och återbrukade. "Fancy" mixas med enkelhet. Nyproducerat och loppisfyndat.
 
  
 
 
 
Koja
Platsen där man kan dra sig tillbaka i lugn och ro för att fundera eller läsa en bok, i sin ensamhet. Men också bjuda in till och dela med sig av. Där man kan planera storverk eller vila bland fluffiga kuddar och filtar. Där mysighetsgraden är på max! Platsen som du jobbat hårt med och är stolt över, där du har dina små skatter och allt du behöver. Där man får ha det som man vill och där kluriga och unika lösningar finns i varje hörn.
 
 

Kommentera här: