På Loppisen och Kyrkogården!

Denna helg har jag hängt med Malin!
Men hoppade loppis igår, var för trött och så var det ju så varmt så undrar om det ens var några som orkade står där och sälja? Förra söndagen var det loppis i alla fall! Åkte dit och fyndade en hel del, bland annat en åkbur till Tjorven! Det visade sig att det var en riktigt bra konversations-startare också. Många frågade om det var till hund eller katt och om jag hade köpt den där o.s.v. Alla tyckte att det var ett riktigt bra fynd, så då kände jag mig ju ännu nöjdare med den 😊! Den och det andra i fyndskörden dyker upp i eget inlägg sen. Efter någon svettig timme på loppisen åkte Mamma och jag till kyrkogården och vattnade vid Mormors och Pappas gravar. Jobbigt att va där tycker jag.. Jobbigt och sorgligt. Men är vackert där i alla fall.
 
 
Trött i nya öhängena, lånad spetskimono och solisar
 
 
Tycker att dom små pallarna med broderi som man stöter på lite då och då  (jag gör i alla fall..), är så fina på något sätt. Vet dock inte vad man ska ha dom till.. Kanske som ett steg vid sängen, min är ju ovanigt upphöjd. Eller så har man dom bara som prydnad på en hylla. Hm kanske ska slår till nästa gång jag ser någon som är fin och inte allt för dyr...
 
 
En liten glimt av fynden, vilka blev många den här gången 😉
 
 
När jag hade gåt en runda var det "stängningsdags" och när jag gick till bilen hade många säljare redan dragit medans andra sålde in i det sista
 
 
In i bilen igen då, nervevade rutor såklart!
 
 
Såg några söta hästar 😍
 
 
Och hade värsta roadtrip känslan (Blek som bara den - I know, men vet ni va, Jag bryr mig inte 😛)
 
 
På kyrkogården - i skuggan under ett träd 😉
 
 
Okej.. Kanske va en buske då.. En vacker buske!
 
 
En annan vacker plats på kyrkogården. men vemodig också.. Har aldrig sett någon sitta där.
 
 
När jag pratat med Pappa och Mormor, vattnat och fixade så åkte vi igen, handlade och sen hem. Det var den söndagen.
 
 

Kommentarer:

1 Sarah:

Najs o fynda :)

Svar: Riktigt najs ;) :)
Sandra Rosén Dahlgren

2 P I X E L I E – Erica Pettersson:

Kul med loppis :-D Alltid roligt när en hittar riktiga fynd :-D
Låter som att du hade en riktigt mysig söndag :-)
Och vädret vi har just nu gör ju inte saken sämre direkt... :-D

Hoppas du får en fin fortsatt sommar!

Svar: Verkligen älskar att "loppa" och fynda :)! Jo den va rätt fin :). Nä skönt med riktig sommar dock lite oroande med torkan och så... Hoppas att du också gjort lite schyssta fynd i sommar :)!! Tack och detsamma till dig :)!!
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: