En Eftermiddag på Söder!

Här om veckan så hade Mamma ett möte som jag följde henne till.
När hon var klar så hängde vi och gjorde lite sånt som vi tycker om, som titta på, och fota fina saker, gå i affärer och fynda. Vi gick runt i dom vackra kvarteren vid söder länge i sommarvärmen, handlade lite mest secondhand. Mina inköp kommer dyka upp i något inlägg framöver. Det var en väldigt fin eftermiddag helt enkelt! Okej, nu blir det en NEDRA massa bilder bara så ni vet 😉
 
I början var det lite stressigt.. jag hastsminkade mig och rakade benen i bilen.. Dom (benen alltså), annordnade nån slag protest-aktion i form av röd prickar.. smörjde in dom med handkräm som lungnade dom lite..
 
 
Vi parkade i närheten av blommande rosenbuskar, vackert!
 
 
Här sitter jag och väntar med mina irriterade ben.. Vi skulle nämligen byta färdmedel till buss
 
 
"I´m the queen of the world!" ha ha 😜, får alltid den frasen i huvudet när jag sitter längst bak i bussen och ser alla andra framför mig såhär, man sitter lite högre upp där bak också
 
 
Väl framme så gick Mamma på sitt möte medan jag väntade utanför
 
 
När det var klart kunde vi börja chilla lite, gå lite lungt ta lite foton och sånt. Asså ska man bo i stan ska man tusan bo här i kvarteren runt Mariatorget 😍
 
 
Ha en lummig innergård som skyddas av en vacker grind
 
 
Bo i ett lägenhetshus med vackra, snirkliga detaljer och fina gamla dörrar...
 
 
...och all grönska på gatan utanför ❤
 
 
Någon hade klottrat "oas" på en vägg, är benägen att hålla med området är verkligen som en oas
 
 
Annat klotter plus en rosa lapp, som va lite snyggt
 
 
Vid Mariatorget, hade jag gärna hoppat i fontänen för ett dopp, men det hade nog inte varit så lyckat..
 
 
Så fick nöja mig med att titta på vattnet och skulpturerna
 
 
Direkt från Mariatorget och in i "Röda Korset" butiken på hornsgatan.
Dom hade skyltdocka med pizzaväska och pappersläppar 💋
 
 
 
Det var färgkordinerat och fina bilder på väggarna, men hittade inget där..
 
 
 
Men vid nästa secondhand affär, nämligen "Stadsmissionen" (som låg typ 10 steg bort), hittade jag ett och annat. Bilder på det sen som sagt. Dom här köptes inte då, men dom var väldigt fina, hade slagit till direkt om jag hade haft sommarstuga och/eller mer resurser
 
 
Såg snygga skor också men inte min färg (!), eller mönster direkt
 
 
 Här vid bokavdelningen stog jag länge! Letade bland annat efter en Sandra Beijer bok, har läst hennes blogg regelbundet i ett tag nu och skulle va kul och läsa hennes böcker också! Fanns inga där denna gång dock.
 
 
Ute på gatan igen hade jag blivit med kasse och såg lite snyggt klotter (eller kanske är mer en dekal...?)
 
 
Vi gick in i en leksaksaffär där jag köpte söta sudd. Och så köpte vi lite te i en teaffär
 
 
Gick förbi ett galleri och skymtade en fin tavla
 
 
Fler vackert dekorerade byggnader
 
  
Mer klotter
 
 
Sen hittade vi en butik som hette "Porslins Papegojan", den hade fina rosa väggar, trevlig butiksinnehavare och många vackra saker! Jag gjorde ett köp.
 
 
Vi avslutade shoppingrundan med "Emmaus" butikerna! Där blev det också köp.
 
 
När jag var klar därinne så gick jag ut och chillade lite medan Mamma kollade klart i sin takt
 
 
Några duvor kom förbi och jag knäppte en bild precis när den ena tar ett skutt upp på trottoaren 🤣
 
 
Det var den eftermiddagen, för sen kom Mamma ut och vi åkte hem. Avslutar med lite mer konstnärligt klotter!
 

Kommentera här: