Första Doppet!

Efter att ha varit på loppis hos Elsa förr-förra helgen så blev det spontandopp!
Vilket var årets första, till och med första på typ 3 år (Skandal jag vet!)! Men vi börjar från början Det var bestämt sen innan att vi skulle plocka upp min Brorsa för att ha lite grill och försenad födelsedags middag för honom, hemma hos Mamma. Men när vi ringde efter loppisen, så föreslog han att vi skulle komma och hänga en stund med honom och hans kompis innan. Dom satt på en liten klippa vid en fin sjö. Sagt och gjort, var ju perfekt dag för sånt, varmt och soligt! Vi köpte med oss lite lätt lunch och åkte dit. När vi parkerat, fick vi gå en liten bit genom en jätte fin liten skogskant, typiskt ett sånt område som jag skulle ha älskat att leka i när jag var liten!
 
Stora vackra träd
 
 
"Sjöträd" och lurvig vass
 
 
När vi kom fram satte jag mig och solmyste med lite keso
 
 
Såhär såg det ut där vi satt. Vass till höger
 
 
Glittrande vatten rakt fram
 
 
Och klippa till vänster
 
 
Efter maten började jag tycka att det var svårt varmt och bestämde mig för att bada fötterna
 
 
Men det räckte ju inte.. Så jag spontanbadade i linne och trosor
 
 
Va i ganska länge om man säger så.. Simmade, svalkade mig och pratade med dom andra på klippan
 
 
När jag tog mig upp skrubbade jag knäna lite.. Torkade snabbt och hade kunnat ta ett till dopp, men gjorde inte det.
 
 
Snart efter det var det dags att packa ihop och vända in mot skogen igen
 
 
In under trädens skugga. Många ekar har ju mått dåligt nu i början av sommaren, löven har blivit torra och fallit av, trodde att det var av värmen, att dom inte fick tillräckligt med vatten, men beror tydligen på något slags larvanfall enligt min Brors kompis.
 
 
Bara älskar små vattendrag, broar och sånt, har jag gjort ända sen jag var liten. Tycker det är så fint!
 
 
Den här prästkragen markerde slutet på stigen och då var det bara ett övergångsställe mellan oss och bilen
 
 
Bredvid våran bil stod någon slag husbil/buss med kryptiskt text och glittrande paljettkläder i ett litet fönster
 
 
Det var badpremiären det! Sen for vi hemmåt för grillning, presentöppning och annat sånt 😊

Kommentera här: