Köpenhamnsweekend - Första Dagen!

Jag fick ju en weekend till Köpenhamn i födelsedagspresent!
Halva släkten skrammlade, så fint💞! Min syster bor ju i Köpenhamn så skulle ditt och hänga med henne ❤. I det här inlägget berättar jag om resan dit och första kvällen.
 
Dit var jag inbokad på ett flyg (Ja det blev flyg dit, men jag åkte tåg hem). Jag blev stoppad i kontrollen på flygplatsen, nervöst liksom, men det var för att jag hade tagit med mig "Kalles randiga kaviar" som min syster ville ha (finns inte i Danmark), det räknades tydligen som vätska.. För mycket vätska för handbagage, så fick slänga dom 😐. När jag var färdig-in-checkad var det två timmar kvar innan planet gick... Så det var lite segt.. Jag tittade runt i taxfree-shopparna, deltog i en undersökning och bara satt och glodde. Sen var det äntligen dags! Jag är inte alls van att flyga. Var typ 6 år sen jag flög sist, så har inte så stor koll på vad som är normalt. Ibland när det skakade till blev jag lite nojjig, har kollat en del på program om olika flygkrascher också, obra... Men höll mig lugn och kollade på hur dom andra reagerade och när dom va lugna kunde jag också slappna av mer. Visst pirrar det härligt när man landar och lyfter 😊.
 
På "Kastrups" flygplats mötte min syster upp mig, blev så glad när jag såg henne stå där bland alla andra som väntade på folk, söt. Kramkalas och sen åkte vi in mot stan, men nu tycker jag att bilderna och bildtexterna får ta vid!
 
 
Jag fick skjuts till flygplatsen så passade på att sminka mig i bilen som vanligt. Här är resultatet. (hade lite allergiögon btw..)
 
 
Åkte förbi Slussen-kaoset.
 
 
Och här är en lite gladare bild på mig. Jag mår ju som jag mår men var såklart glad över den fina presenten!
 
 
Blev avsläppt vid Centralstationen, och det första jag gjorde efter att ha pussat och kramat hej då, var att fota det här fina magnoliaträdet. Vill ha hemma i trädgården 😍!
 
 
Köpte inget i Taxfree, fett dyrt ju. vissa saker är ju till och med dyrare än i vanliga affärer.. Hade dock gärna velat ha denna. Så snygg design, luktade gott också.
 
 
När jag kom fram var det tidigt kväll och jag och min syster åkte till "Nyhamn" eller "Nyhavn", som det heter på danska.
 
 
Det var nämligen middagsdags och min syster tog mig till "Gorm´s" där vi beställde med oss pizza som hon bjöd mig på ❣
 
 
Väntade utanför och tog en selfie med "Nyhams"-bakgrund!
 
 
Vi tog med oss maten och började gå mot storhamnen (tror inte att den hette just "storhamnen", men kallar de det). Tog såklart en del bilder på vägen! Den här till exempel 😜
 
 
Fanns en "låsbro" där, som det nog gör i dom flesta större städer nu för tiden.
 
 
Det var rätt mycket folk ute, jag tyckte det var varm och hade sommarfeeling (men min syster frös).
 
 
Här märktes det att man var i Danmark..
 
 
Var tvungen att fota det här finaste rosa huset också plus hens pastell syskon.
 
 
Sen va vi framme vid den STORA hamnen! Där satte vi oss för att äta. På den breda bänken som ni ser till höger satt vi.
 
 
Glutenfri pizza med tryffel och en massa annat på!
 
 
Middagsutsikt.
 
 
Det här huset tillhörde också utsikten och hade cool design tycker jag!
 
 
 Sen började vi gå hemmåt. Det här konsverket låg i närheten av "storhamnen", lite cool på något sätt.
 
 
Väl hemma hos Min Syster så hängde vi en stund i köket och pratade med hennes rumskompisar med gäst. Innan vi gick in till henne, tittade på film med spanskt tal och åt danskt, repektive svenskt godis (Hon åt svenskt som jag hade med mig till henne och jag åt lite danskt, måste ju passa på när man är där) 😊. Fin dörr va!
 
 
Det var fösta dagen på min Köpenhamnsweekend. Fler delar kommer snart 😉😊😁

Kommentera här: