Everything you can Imagen is Real!

Jag är ju deppig,
eftersom att jag missade Carolina Gynnings utställning "X", i helgen. Men för att muntra upp mig själv tänka jag berätta om en riktigt bra utställning jag gick på hösten 2016. Nämligen utställningen "Everything you can Imagen is Real!" Har inte bloggat om det ändå så kör liksom ;) :)! Den var på Dansmuseét i Stockholm och det var en blandning mellan mode, skulptur, foto och teckning (älskar liksom :D)! Huvudnummret var Bea Szenfelds kostymer i papper, så coola och vackra! Dom är handgjorda också, så det ligger mycket jobb bakom dom!
 
Förutom Bea Szenfeld så var "Kungliga Operan" och "Stockholm Graphics" involverade, tillsammans med fotograferna Karolina Henke och Carl Thorborg samt konstnären Stina Wirsén! Så coolt var det, en riktig favorit! Inträdet kostade bara 50 kronor dessutom! Jag gick själv lite spontant sådär en fredagseftermiddag stannande länge tittade och fotade. Och ja det där med fotograferingen är ju som vanligt... Hade bara mobilen och så fick man ju inte fota med blixt.. Proffskamera, skulle man ha! Är lite bitter över att jag inte köpte katalogen som hörde till utställningen också.. Men jag har ju i alla fall minnen och dom halvdana bilderna som är bättre än inga alls ;) :) Vill ni ha lite mer info kan ni kolla här :)!
 
Denna tillhör mina favoriter bland Bea Szenfelds kreationer!
 
 
Jättecoolt foto av Karolina Henke!
 
 
Papper, papper, papper.
 
 
Coola original teckningar av Stina Wirsén!
 
 
Stinas verk täckte också vissa väggar, tryckta på canvastyg.
 
 
Bea + Stina :)
 
 
Prickigt typ.. ;) :)
 
 
Personerna på fotografierna är "Kungliga Operans" dansare.
 
 
Den här med blommor är cool också!
 
 
Mer blommigt!
 
 
Fräna former!
 
 
Bild i trappen och pappersjacka!
 

Kommentarer:

1 Elisabet :):

Vilken häftig utställning! Förstår att du gillade den. Jag gillar verkligen Stina Wirséns sätt att måla, där färgerna flödar ut över pappret...

Svar: Visst är den :)! Ja den ligger verkligen på min topplista om man säger så :) ;)! Håller med! Hennes bilder är liksom slarviga men med kontroll, jätte häftiga! :)
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: