Nedra Skit!

Idag hade jag egentligen velat gå på utställning!
Hade tänkt att gå på Carolina Gynnings utställning "X" idag (sista dagen på utställningen). Skulle få se tavlor som hon målat i samband med att hon gick i hypnosterapi, verkligen intressant tycker jag, jag skulle på se penseldragen och känna in dom. MEN, det hela gick i kras.. Hatar att det ska va så svårt! Har svårt att ta mig iväg på saker även om jag tycker att det ska bli kul, och även om jag verkligen vill, varför ska det vara så?! Men det var inte bara det som hindrade mig idag. Jag vaknade på morgonen av att jag hade ont i magen, gick upp för att gå på toa, halkade i kattkräks som blivit till under natten... fick blåmärken och slog hål på knät. In på toan, men fick lägga mig på golvet igen eftersom att det gjorde så ont, höll på att svimma trodde att jag skulle kräkas och hatade livet. Efter typ 20-30 minuter var det värsta över, svimmade inte helt och slapp kräkas (hey, positiva klubben!). Jag torkade upp efter katten och släppade mig in i duschen för att få bort det som kommit på mig. Sen gick jag och la mig igen och har sovit hela dagen.. Så ja, känns ju vädigt tråkigt allting! Hoppas på att få besöka en annan av Carolinas utställninngar i framtiden. Hoppas även på att få testa på hypnosterapi jag också, verkar lite obehagligt och läskigt men samtidigt väldigt intressant och givande!
 
Lägger in en bild på en annan röra som skedde i min sminkväska, passande paraller, rubriken o.s.v
(#behövernyttrouge liksom ;))
 

Kommentarer:

1 awallkulle:

hihi ja och tack snälla! Älskar björndräkten då den är både varm och gosig! Perfekt när vi ska åka bil eller när de blir kallare och ha i åkpåsen :D

Svar: Å ja låter jätte mysigt :), önskar att den fanns i vuxenstorlek också ha ha :)!
Sandra Rosén Dahlgren

2 Sofie:

Svar: Jaa, det förstår jag att du vill!
Haha, vad bra. Ja men eller hur, jag blev ju livrädd och funderade på om man kunde ringa efter ambulans när det gäller kramp, hahaha.

Ja, det är verkligen inte roligt. Folk verkar inte riktigt fatta det heller, antingen säger de "åh, jag har också det!" (för alla tycker ju att det är otrevligt liksom) eller så tycker de att man är tramsig. För kanske 6-7 år sedan var jag på Liseberg med mitt ex. Jag halv-tvingade honom att åka Kållerado (om du vet vilken det är? Man åker i stora däck genom en fors) trots att han sa att han blev åksjuk om det snurrade. Jag tänkte ju att däcken bara guppar fram på vågorna, men det snurrade ju faktiskt rätt ordentligt. Så när vi kom ut mådde han jättedåligt och ställde sig för att spy i en rabatt och jag bara sprang. Kände mig så jäkla taskig och folk bara glodde efter mig men jag flydde för livet. Så förstår vad du menar. Uscha :)

Tack! Ja, jag tycker att det är skönare och smidigare. Då slipper man en del impulsköp också som man kanske ångrar efter ett tag när man inser att man inte har något som passar till. Verkligen! Fattar om man kanske inte får köpa 100 tallrikar, men man borde ju få köpa minst 1O iallafall? Jag tycker att 2O är rimligt också, vet många som alltid köper 2O tallrikar/assietter osv. Tex en del av mina släktingar för vi har så stor släkt, haha. Men min kille beställde 5 och jag 5, så nu har vi 1O. :D

Svar: Jobbigt, det har hänt mig också, precis när man har skrivit klart så försvinner allt, fett irriterande! Tack rara du :)! Mår bättre nu men kämpar med trötthet som vanligt. Ha ha a super fräscht med kattkräks :P ;) tur att det finns dusch är allt jag har att säga ;)! Tack :), det hoppas jag också :)!
He he ja man borde ju kunna ringa efter ambulans om det blir för mycket, lät ju som att han hade väldigt extrem kramp! Fast det är ju bra att avvakta ett tag :).

Jo precis det är precis som med sjukskrivning och psykiska åkommor och det, folk har svårt att förstå och sätta sig in i något dom inte själva känner. Finns ju fobier för allt möjligt, kräkfobi är ändå ganska vanligt verkar det som tycker jag. Nä känner inte till den åkattraktionen direkt, men jag tror jag förstår efter din beskrivning :). Ja usch det är hemskt, när det blir sådär och någon måste kräkas så känner man ju ren skräck och bara flyr. Jo jag förstår det :/ men han förlät dig hoppas jag :)! Har faktiskt inte riktigt hamnat i den situationen med någon anhörig som jag flytt från än, hoppas att jag slipper! Inte lätt alltså :/

Ja det är ju jättebra :), det ända jobbiga är fraktkostnader och sånt tycker jag.. Ha ha precis, 10 är ju jämnt och bra liksom, märklig regel. Dom borde ju egentligen bara vara glada om man vill köpa mer också så, konstigt! He he nice :) ;)!
Sandra Rosén Dahlgren

3 Sofie:

Åh, skrev först en lång kommentar men så hände något så internet stängde ner, så fick skriva om allt igen. Men jag tror jag glömde skriva om ditt inlägg. Skulle ju skriva att du ska krya på dig! Så tråkigt att inte må bra, och att må så dåligt att man bara vill sova. Fy! Jag har också klivit i kattspya många gånger, dock aldrig ramlat och slagit mig. Men det är alltid lika fräscht.. Eller inte. Hoppas att du mår bättre nu, och att du får se en utställning med Gynning snart!

4 sarah :

aaa visst är den fin

Svar: ;) :)
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: