Rea Shopping!

Förr förra söndagen tog Malin och jag en tur i staden.
Vi skulle nämligen kolla in restrean lite. Söndagen är egentligen inte bästa dagen för det dock.. Mycket folk och allt stänger tidigt. Men fick bli så den här gången. Vi hann med några affärer vi ville till men missade några andra som hann stänga. Vi köpte en del men inte så jätte mycket och vädret var det mest varierande på länge. Sol, molnigt, sol, regn, molnigt regn, fast fortfarande ganska varmt. Vi spontan besökte en kyrka också. Så lungt och vackert i kyrkor. Om någon undrar om jag är kristen, så kan ja väl säga inte direkt.. Men jag tror nånstans att det finns nånting. Att det finns andra krafter och typ världar som vi inte vet om riktigt. Det är lite oklart för mig vad jag tror och hur.. Så ett mer direkt svar på frågan är att jag inte vet om jag tror på Gud. Tror på kärlek i alla fall det är en kraft och en magi som kan förändra mycket! Men det var ju inte det vi skulle prata om nu! Tillbaka till shoppingturen 😃!
 
 
Fick skjuts en bit till en hållplats där jag bytte till buss
 
 
Fick vänta en stund på bussen men hade en triss som jag skrapade. Det gick skitdåligt..
 
 
Tog en bild på byggkaoset vid Slussen innan jag träffade Malin.
 
 
Hämtade ett paket på Slöjddetaljer men sen gick vi till H&M, där Malin provade lite.
 
 
Gillade stämningen vid provrummen. Fick mig att tänka på hur jag skulle vilja ha en walk-in-closet i framtida hem. Lungt och mysigt. Speglar och lamprader Fint med vitt, rosa samet och små trappsteg också!
 
 
Många fina  nyheter
 
 
Många fina skor (balett vibbar btw), måste nog köpa dom med breda snören vad det lider..
 
 
Vi trippade vidare, förbi Hötorget och dom här kulturella duvorna
 
 
Malin testade en keps på Gina Tricot. Söt 😊
 
 
 Älskar den här skulpturen (Non Violence av Carl Fredrik Reuterswärd). Snygg med ett bra och rakt budskap.
 
 
Här står vi och glassar..
 
 
Jag vet, jag är jätte rolig 😀
 
 
Stötte på det här gänget på plattan, bäst att passa sig 😜
 
 
Efter mer shoppande tog vi paus utaför det här fina huset
 
 
Vi hittade en torr fläck på en bänk som vi satt och trängdes på. Malins naglar matchar min väska 👊
 
 
Jakobs Kyrka låg precis där också. Portarna var öppna så vi gick in en stund.
 
 
Har aldrig varit inne i den. Var väldigt pampigt och fint där
 
 
Älskar taket och ljuskronorna
 
 
Fönstrena är ju så fina också!
 
 
Vi ♥
 
 
Sen var vi i den mest trädgårdsaktiga delen av Kungsträdgården
 
  
Innan vi gick igenom denna alé och tog bussen hemåt
 
 

Kommentera här: