Sak-letar Promenad!

I veckan när jag vardagsmotionerade slog jag typ minst tre flugor i en smäll!
Jag motionerade mig själv och hunden. Jag tog med en kasse med skräp som jag tömde vid en återvinningsstation och jag hittade en hel dela fina saker på vägen. Håller alltid ögonen öppna efter schyssta saker man kan ha användning för när jag går på promenad. Alltid hittar man något, en sten blommor att göra buketter av och ibland hittar man mer sällsynta saker. Hittade en en backspegel en gång, glaset var krossat men satt kvar och så var den stor också så den har förmodligen suttit på en lastbil eller åt. Fin och cool var den i alla fall :). På denna runda hittade jag ingen backspegel men en hel del annat!
 
Jag hade klänning med tröja över, udda strumpor och fula hemmaskor med finaste färgen.
 
 
Gick förbi kossorna som dissade oss grovt genom att resa sig upp och gå längre bort från oss...
 
 
Fast Tj brydde sig inte ett dugg om dom
 
 
Vid sopstationen hade någon spilt ut en massa pärlor. Jag sopade ihop ett gäng och la i den då mera toma återvinningskassen. Om dom är kvar nästa gång så tar jag ett gäng till!
 
 
Mäktig himmel
 
 
Det blommade mycket överallt. Blommorna har väl vilat under hettan och torkan och nu när det är lite mer normala temperaturer och det har regnat så passar dom på att slå ut, antar jag.
 
 
En liten smytitt på promenad fynden..
 
 
Tj bland blommorna ♥, fast det var nog inte blomdoft som lockade utan mer att lukta igenom meddelanden som andra hundar hade lämnat..
 
 
 Och här ser ni alla promenadfynd! Två fina stenar, ett gäng plastpärlor och en träpärla. En stor, gamaldags spik, stenar som färgats med "gatumarkeringsspray", i neonrosa(!), och en bit tegelsten med fint hålmönster 😍
 
 

Kommentera här: