Vinter!

Ombytlig vinter vi har!
I varje fall här i Stockholmstrakten.Tycker som vanligt att den kommer för sent, vill ha den till jul... Är ju rätt jobbigt med vinter (speciellt när den är försenad :(, (kan inte riktigt släppa alla snölösa jular..)). Ena dagen är det skitkallt med snö och andra tror man nästan att det är vår med barmark sol och en och annan kvittrande fågel. Här om dagen hade det kommit en massa blötsnö och när jag gick hem halkade jag riktigt ordentligt, en riktig filmvurpa! Flög baklänges och landade raklång på ryggen, svårt oskönt! I alla fall reste mig upp, tog ett steg och halkade igen! Kändes som om en osynlig hockeyspelare tacklade mig. Dagarna efter var hela kroppen stel och öm. Men trots problemen som snön skapar så är den i alla fall vacker :).
 
Och rolig att springa i ;) :) ♥
 
 
Glittrande snö!
 
 
En bild jag tog under ett utomhussamtal
 
 
Frosttäckta träd
 
 
Dimma plus plötslig kyla skapade denna spetsiga frost
 
 
Coolt och vackert
 
 

Kommentera här: