Elsas Loppis!

I ett annat inlägg nämde jag att jag var på en lite speciell loppis förra helgen, nämligen Elsa Billgrens!
Ni vet den vintageälskande, inredningskunniga, bröllopsklänningsuthyrande, poddande, kvinnan med typ Sveriges mest inspirerande blogg! Nu vet ni va 😉? He he, hon hade i alla fall en loppis tillsammans med sin Syster Andrea och en granne, utanför huset där hon bor. Var ju bara tvungen att åka dit och ta mig en titt! Det var jättemycket folk när jag och Mamma kom dit hade tänkt att va där tidigare men livet ni vet.. hade lite svårt att hitta också.. Hade typ skrivit in lite fel adress när jag sökte vägbeskrivning. så det blev en liten omväg igenom ett kvarter, med avstickare i en bakgård som tillhörde något annat hus.. Plus en minisväng i någon form av park. Jag var tydligen grymt fokuserad på att hitta vägen för enligt Mamma så gick jag precis bredvid ett litet drama. Jag kallar det "Urin Incidenten". Jag hade typ gått bara någon meter ifrån en man som stog och "lättade blåsan", varpå en annan man sa åt honom, och så blev det lite höjda röster och så.. Jag märkte alltså inget av detta fast jag var så nära, lite konstigt 😝, men ja, är fokuserad så är man.. Nog om det nu kikar vi in på loppisen 😃
 
Glad och lite pirrig
 
 
Hade pärlstrumpor på mig, snyggt tycker jag 😉
 
 
Fina Elsa! Andrea synns lite bakom också, dom var så rara och snälla båda två 💕
 
 
Det var fint där!
 
 
Och det fanns inredningsprylar,
 
 
Klänningar och andra kläder,
 
 
Skor och ja, lite allt möjligt
 
 
Och som sagt mycket folk. Är nog den mest välklädda "loppis-crowden" jag har sett tror jag 🙂
 
 
Lummigt över våra huvuden
 
 
Det fanns smycken också förresten, på en bänk. Så slog mig ner för att kika igenom dom ordentligt!
 
 
Kö till "kassan". Och någon som hann köpa den vackra klänningen med rosa rosor på, innan mig 😕 (men jag är glad för det jag fick tag på 😊)
 
 
Nybliven ägare till dessa 😍 (plus lite annat som ska få en rejäl genomgång i annat inlägg)
 
 
Jag och Elsa 😊
 
 
En sötis inspekterar fynd, ser det ut som 😊
 
 
När vi betalat och så, gick Mamma och jag nöjda därifrån med stora och små fynd i famnen.
 

Kommentera här: