Sekunder av Lycka!

I Mars förra året skrev jag ett sånt här inlägg,
såg jag när jag kollade igenom arkiven lite (här är det). Tänkte att det kunde va kul att leta upp flera fina saker och rada upp i ett inlägg. Alltså saker som ger mig små lyckorus i livet som mest annars är som en trögflytande, gråbrun sörja, som jag handlingsförlamat sjunker ned i... Lite dramatiskt kanske men samtidigt inte, kan kännas så när man när man konstant kämpar med ångest, depression och en massa bihang till det, för typ 20:e året (mer eller mindre.). Men nu skulle vi vara positiva, det är väl det som kallas att kämpa och försöka så nu fokuserar vi på dom små och lite större lyckorus som faktiskt finns i mitt liv ändå.
 
♥ När gröna små "varelser" sticker upp ur marken på alla ställen där jag har planterat lökar.
 
När man hör den där låten som bara är så bra att det känns som magi i magen.
 
När man märker att det trots allt finns människor som bryr sig om mig på riktigt och som vill hjälpa.
 
♥ När jag kommer på att min skyggaste katt har börjat ty sig till mig mycket mer och vill vara nära nästan jämt.
 
 
 
Det var lyckosekunderna jag fick ur mig idag. Värme, styrka och kärlek till er där ute.
 
 

Kommentera här: