Roadtrip - Århus!

Semesterinläggen fortsätter!
Tidigare delar här, här, här, här och här! Följande är händelser från tredje dagen i Århus. Min syster skulle bjuda mig på försenad 30-års fika så vi åkte till stan (dom andra var med till stan men sen skilldes vi åt). Det tog ett tag innan vi hittade något ställe där det fanns glutenfritt och så, vilket var lite synd eftersom att min systers skulle till jobbet efteråt och ju mer letande desto mindre tid hade vi till fikastunden. Hittade till slut ett ställe där dom hade en del glutenfritt. Syster slog på stort och köpte flera olika sorter som vi delade på, älskar när man får smaka lite av varje, mysigt tycker jag! Mysigt också att umgås bara hon och jag ♥. Önskar bara att vi hade haft mer tid, hade vart perfekt att ha en hel dag tillsammans! Ni vet när man bara pratar fikar, går runt, shoppar och kanske avslutar dagen med middag. Men det får bli en annan gång, är i alla fall glad för det jag fick ♥!
 
Jag på en av Århus gator, hade en annan fyndklänning, sandaler och guldarmband på.
 
 
En skulptur av en grismamma med sin kull, söta. Konstnären heter "Mogens Bøggild".
 
 
Vacker gång, med vackra utsmyckningar, vet inte vem som gjort dom dock :/..
 
 
Vacker dörr också. Någon hade klottrat "Kläder kommer i andra färger än bara svart & vitt", på den... Någon som är trött på folks kläddval eller har texten en djupare mening?..
 
 
Det här coola stället ville jag så gärna besöka! Fanns dock inte tid på den här resan :(. Det är som en regnbågstunnel som man kan gå runt i, så coolt! Måste dit nån annan gång!! "Aros" kallas den för övrigt :) 
 
 
Detta kalasade vi på. Vi orkade inte äta upp allt men fick ta hem resterna i en låda som dom som ville sen fick ta för sig av.
 
 
Jag drack någots slags kallt viol te, det var okej, intressant att pröva! Roligt när "muggen" se ut som ett utav dom där mini ekosystemen som folk planterar i glasburkar :).
 
 
Ännu en skulptur, denna är skapad av "Svend Rathsack"
 
 
Det var ungefär vad jag hann se av Århus när vi skyndade igenom. Måste dit igen! Och då ska jag besöka konstmuseérna, gå runt i "Aros", se många fler skulpturer, hitta annan gatukonst, shoppa och bara gå runt i lugn och ro!

Kommentarer:

1 norrbotten emma:

fin outfits =)

ha en bra dag
kram

Svar: Å tack så jätte mycket rara du :)!!Tack och detsamma till dig :)!
Kram :)
Sandra Rosén Dahlgren

2 Jessica Högberg:

Härlig semestertripp med både familjemys och sevärdheter. I Århus har jag inte varit

Svar: Ja det var mysigt, fint och så, önskar bara att man hade haft mer tid! Men så är det väl alltid ;). Tycker absolut att det är värt att åka dit! Vacker natur och cool stad som hade mycket att erbjuda. Jag måste åka ditt igen och utforska staden lite djupare, den gav verkligen mersmak :)!
Sandra Rosén Dahlgren

3 Keilzu:

Vilken mysig dag och superfin outfit :)

Svar: Ja det var det, hade bara velat ha lite mer tid, men annars var det jättebra :). Å tack så jätte mycket va glad jag blir :)!
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: