Roadtrip - Hjortar!

Sommarens resa till Danmark del 7!
Läs del 1-6 här, här, här, här, här och här. Strandområdet i Århus, hade ju två coola delar som jag beskrev förut, själva stranden och en jättefin promenadled ovanför/bredvid. Ännu lite längre upp fanns en mindre väg med parkeringsfickor fortfarande inlindat i natur. På andra sidan den här vägen fanns det som ett jättestort naturskyddsområde eller liknande. Det fanns längs vägen i form av stora inhängnader med olika djur. Det bästa va att man fick gå in och mata dom :)! Hann "bara" med ett besök hos hjortarna och men det var en häfftig upplevelse!
 
 
"Har du nåt att bjuda på? Annars tänker jag inte resa mig"
 
 
"Mat, krubb, käk!!!"
 
 
Gott med äpple!
 
 
"Äpplen?!!" (ha ha ha :D!)
 
 
"Fett gott!!"
 
 
Äpplena tog slut....
 
 
Eko, eko, eko....
 
 

Kommentarer:

1 BloggenOmS:

Fina hjortar fin blogg du har Kramixx

Svar: Jättefina, söta och roliga :)! Å tack så mycket :)! Kram!
Sandra Rosén Dahlgren

2 Amanda Niclasson:

Fina bilder!

Svar: Tack :)! Har inte tagit dom på mig själv men får hälsa den fotografen ;) :)
Sandra Rosén Dahlgren

3 Sofie:

Svar: men åååh vilka fina hjortar! Älskar när de är sådär mysigt prickiga, så avis jag blir! <3

Åh vad trist, allergier är jobbigt :/ Min mamma är också allergisk men hon är rätt "skitsamma", haha! Hon bryr sig liksom inte ifall hon mår skit resten av dagen, tex så var hon allergisk mot katten vi hade och han blev 17 år, haha! Hon var snorig och kliig i ögon/näsa varje dag, stackaren. Så knäpp. Men sambo är allergisk så han håller sig borta från stallet, också därför som vi har mexikansk nakenhund :D Men ja, du kan ju prova ändå! Det finns ju också allergitabletter, kanske kan det underlätta? Jag har inga allergier själv så jag vet inte :/ Men jag tycker absolut att du ska prova någon gång! Hehe förstår vad du menar, ponnysar klarar ju oftast inte av att bära vuxna personer heller då de är så små så de kan skada ryggarna, så större häst är nog bättre :D Eller islandshäst, de är tåliga och starka!

Ja, alltså detta är vår första hund och vi har ingen erfarenhet av rädda och osäkra hundar. Jag googlade faktiskt en del i början men det verkade inte hjälpa, och när vi sen började gå allmänlydnad på brukshundklubben förklarade hon att vi gjort fel, vi hade förstärkt hans osäkerhet (fast omedvetet såklart) istället. Jag vet som sagt rätt bra hur jag ska göra och bete mig och han har blivit mycket duktigare och mer självsäker, MEN när han blir sådär extremt stressad så blir han typ okontaktbar. Man kan peta till honom, dra till i kopplet, ryta, prata, försöka gå, men det är som att han inte märker att man finns, och det är då som jag tycker att det är svårt. Men det löser sig väl också till slut :)

Jaa, det känns jättebra! Tack! <3 Ja, det är väldigt viktigt och det känns fint att kunna bidra på mitt sätt och att jobba där. Var tredje person får cancer, det är helt sjukt. Och då räknar man inte med alla nära och kära som också drabbas när någon blir sjuk. Har förlorat min morfar och morbror, samt att min moster är sjuk nu (dock ej livshotande). Åh fy, jag beklagar verkligen! :'( <3

Svar: Ja underbara hjortar, så söta, roliga och knasiga :)!
Ja allergier är en sån där grej som man undrar varför det måste finnas! Ha ha så är jag också har katter fast jag inte borde. Men gjorde tester i veckan och det visar sig att jag inte är allergisk emot hästar i alla fall, yay :) ;)! Ja det är knepigt med allergier, men tycker ändå det går bra att ha katter, man blir ju lite mer resistent ju mer man umgås med dom. Bra att det finns allergifria raser i alla fall :)! Ja jag äter allergi medicin dagligen så det redan fixat ;) :). A, får leta upp lämpligt, tillfälle, plats och häst och pröva :)!

Hm ja det är svårt att hitta rätt sätt att träna djur. Är inte lätt att veta vilka källor man kan lita på eller om man gör rätt :/.. Förstår, verkligen svårt att veta vad man ska göra när man inte får någon som helst kontakt. Fick en idé som ni kanske redan har testat, vet inte om det är bra eller dåligt men undrar om man kan bryta "transen" med dofter? typ med godis? Ja tror också att det kommer lösa sig, ju mer han får öva liksom :)!

Ja det är ju topp att jobba på ett ställe som gör nytta och där du trivs :)! Ja det är läskigt att det är så vanligt med cancer! Läskigt och sorgligt! Precis, dom säger att i stort sett alla är drabbade på ett eller annat sätt. Tack fina du <3. Beklagar dina förluster <3! Bra att det inte är livshotande för din moster (men hemskt ändå såklart!) <3


Sandra Rosén Dahlgren

4 Jessica Högberg:

Oj så kul att få gå omkring med dom! Riktigt vackra djur

Svar: Verkligen! Ja så vackra. Så kul att man får interagera med dom och komma riktigt nära, oslagbart :)!!
Sandra Rosén Dahlgren

Kommentera här: